COMUNICAT OFICIAL
Els centres de protecció per a persones menors d’edat han tornat a saltar a la primera plana dels mitjans de comunicació arran d’unes recents declaracions de Pablo Casado, el president del Partit Popular (PP) en l’àmbit estatal, qui ha valorat uns casos d’abusos a xiquetes tutelades a Madrid, Balears i Comunitat Valenciana fent una comparativa entre comunitats autònomes; un delicte que està sent investigat per la Policia Nacional des de fa mesos.
Des del Col·legi Oficial de Treball Social de València (COTSV) demanem que no es faça política amb els i les professionals dels serveis socials. Considerem que determinades declaracions impliquen acusacions generalitzades contra persones cuidadores, la qual cosa escampa entre la societat un dubte sobre la integritat, la dedicació i la vocació de totes les persones que ens ocupem professionalment de l’atenció a la infància i l’adolescència.
Les persones menors d’edat que son usuàries dels centres de protecció viuen situacions molt complexes en termes familiars, afectius, econòmics… Per tant, necessiten un acompanyament altament compromés i rigorós. Treballadors i treballadores socials, de la mateixa manera que companyes i companys d’altres professions (com educació social i psicologia), ens esforcem molt per a així oferir-lo amb els recursos que tenim al nostre abast.
En conseqüència, exigim una acció de govern i una oposició política que estiga a l’altura d’aquesta realitat social; que defense les lleis de protecció de xiquets, xiquetes i adolescents; així com que respecte a les persones professionals implicades en la seua correcta implementació. Totes treballem de valent d’acord amb el nostre codi ètic i deontològic, de manera que l’interés superior de les persones menors d’edat està sempre al capdavant.
Per descomptat, des del COTSV condemnem qualsevol acte de violència cap a xiquets, xiquetes i adolescents, com també una instrumentalització injustificada. Ens agradaria una política centrada i unida en això mateix. Parlem de la defensa dels drets humans, que hauria d’estar per damunt de qualsevol altra qüestió.
Actualitzat el 17 de gener a les 18:17 hores
COMUNICADO OFICIAL
El Colegio Oficial de Trabajo Social de València pide que no se haga política con los y las profesionales de los servicios sociales
Los centros de protección para personas menores de edad han saltado a la primera página de los medios de comunicación a raíz de unas recientes declaraciones de Pablo Casado, el presidente del Partido Popular (PP) en el ámbito estatal. En concreto, con motivo de los casos de abusos a niñas tuteladas en Madrid, Baleares y Comunitat Valenciana haciendo una comparativa entre comunidades autónomas; un delito que está siendo investigado por la Policía Nacional desde hace meses.
Desde el Colegio Oficial de Trabajo Social de València (COTSV) pedimos que no se haga política con los y las profesionales de los servicios sociales. Consideramos que determinadas declaraciones implican acusaciones generalizadas contra personas cuidadoras, lo cual esparce entre la sociedad una duda sobre la integridad, la dedicación y la vocación de todas las personas que nos ocupamos profesionalmente de la atención a la infancia y la adolescencia.
Las personas menores de edad que son usuarias de los centros de protección viven situaciones muy complejas en términos familiares, afectivos, económicos… Por lo tanto, necesitan un acompañamiento altamente comprometido y riguroso. Trabajadores y trabajadoras sociales, del mismo modo que compañeras y compañeros de otras profesiones (como educación social y psicología), nos esforzamos mucho para así ofrecerlo con los recursos que tenemos a nuestro alcance.
En consecuencia, exigimos una acción de gobierno y una oposición política que esté a la altura de esta realidad social; que defienda las leyes de protección de niños, niñas y adolescentes; así como que respete a las personas profesionales implicadas en su correcta implementación. Todas trabajamos mucho de acuerdo con nuestro código ético y deontológico, de forma que el interés superior de las personas menores de edad va siempre por delante.
Por supuesto, desde el COTSV condenamos cualquier acto de violencia hacia niños, niñas y adolescentes, como también una instrumentalización injustificada. Nos gustaría una política centrada y unida en esto mismo. Hablamos de la defensa de los derechos humanos, que tendría que estar por encima de cualquier otra cuestión.
Actualizado el 17 de enero a las 18:17 horas