Modalitat: presencial (Seu del COTSV)
Nº d’hores: 30h
Dies: 13, 15, 20, 22, 27, 29 d’octubre i 3, 5, 10, 12 de novembre de 2025
Horari: de 16:00 a 19:00h
Termini d’inscripció: fins esgotar places
Número de places: màxim 35 places.
Idioma: castellà
Dirigit a: Treballadors/as socials col·legiats/des i estudiants d’últim curs de Treball Social
Objectius:
La finalitat d’este curs és que, l’alumne/a, aprenga des del principi ferramentes pràctiques d’intervenció amb el sistema familiar i amb cada un/a dels seus integrants, depenent dels símptomes que puguen presentar la família o un/a dels seus membres en concret, sentint que tenen un ventall d’opcions vàlides d’intervenció per a adaptar-se a la necessitat plantejada.
Continguts:
Unitat 1: Objectius en la intervenció amb el sistema familiar.
Identificar les causes i el/els motius d’intervenció.
Demandes implícites i explícites.
Objectius generals i específics d’intervenció.
Aprendre a treballar amb hipòtesi.
Unitat 2: Quines ferramentes podem emprar i per a què ho fem?
Aprenentatge de l’ús de ferramentes d’intervenció amb un sentit concret.
Com començar a utilitzar les diferents ferramentes.
Com saber el moment “perfecte” per a utilitzar uns procediments o altres
Unitat 3: Ferramentes d’intervenció amb el sistema familiar.
Ferramentes d’autoregulació i corregulació.
Ferramentes sistèmiques
Ferramentes amb les arts creatives (dibuix, argila…)
Metodologia i avaluació:
És un curs pràctic. Durant les classes presencials les alumnes aprendran des del principi, a conéixer el sistema familiar, identificar les demandes explícites i implícites, per a poder intervindre aplicant les ferramentes adequades a cada cas en concret.
Avaluació:
Treball final sobre un cas pràctic proposat
Preu:
- Treballadors/es socials col·legiats/des en actiu i estudiants d’últim curs de Treball Social: 230€
- Aturats o TS col·legiat/da amb igressos mensuals inferiors a 1,5 vegades l’IPREM i/o i estudiants d’últim curs de Treball Socials : 210€
(acreditar mitjançant nòmina/certificat de la prestació per desocupació i informe de vida laboral expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social)
Mètodes de pagament (pots triar una de les dues opcions):
- Realitzar una transferència bancària al nº de compte CAIXA POPULAR ES80 3159 0015 8727 9781 3926 i enviar el justificant de pagament a través del formulari d’inscripció.
- Fer el pagament amb targeta bancària a través del TPV virtual que podràs trobar a la pàgina web de Col·legi (accedir), amb el teu nom complet i número de col·legiada, el concepte «nom del curs» la quantitat corresponent.
És necessari que adjuntes el justificant de pagament per a quede formalitzada la teua matrícula.
Formulari d’inscripció: accedir
Normes generals dels cursos de formació del COTSV: fes clic ací